Úvodní stránka
Age of Empires 3
Download
Klávesové zkratky
Národy
Screenshots
Tapety na plochu
Ankety
Kontakt
Odkazy
Koupit AoE2
Koupit AoE3
Anno 2070
|
unikátní jednotka :
Huskarl
Huskarl je pěchotní jednotka, která má bonus proti lučištníkům +6 a +10 u
elitního huskarla. Ale jelikož je pěchota slabá vůči střeleckým jednotkám díky
nízkému pierce brnění a pomalejšímu pohybu , tak by byly ztráty v řadách
huskarlů velmi znatelné. Proto má huskarl vysoké pierce armor 6, elitní
dokonce 8 a také se pohybuje rychle. Huskarl je tak díky pierce brnění,
které je častokrát vyšší než útok lučištníka prakticky imunní nejen proti
této skupině jednotek, ale i proti town centrům, hradům a věžím.
životy: 60 (elitní 70)
útok: 10 (elitní 12)
brnění: 0/6 (elitní 0/8)
dostřel: 0 (elitní 0)
bonusy :
Pěchota stojí od doby feudální o 35% méně
Toto je jednoznačně nejlepší gótský bonus, ve kterém je ukryta obrovská síla
této civilizace. Zatímco v Age of Kings i v původních Conquerors se cena
snižovala v závislosti na době,
tak v posledním patchi 1.c snížili autoři cenu na 25% už od doby feudální.
Naskytla se ovšem chybička a místo zamýšlených 25% je gótská pěchota levnější
o 35%!
Pěchota má bonus +1 proti budovám
Man-at-arms, long swordmen, two-handed swordsmen, champion, huskarl a elitní
huskarl mají bonusy : +1, +2, +3, +3, +2, +3. Ačkoli
nevypadá bonus pouhých +1 nějak užitečně, opak je pravdou. Například 50 championů
útočících na hrad způsobuje každým útokem o 50 větší poškození než 50 championů
ostatních civilizací, což je velmi znatelný rozdíl.
Vesničané mají bonus +5 proti divokým prasatům
Útok je zvýšen z klasických 3 na 8. Z toho vyplývá mnohem nižší množství
vesničanů, které je potřeba k ulovení divočáka a zároveň také tento bonus
umožňuje odložení vynalezení loomu na později. Další výhodou je, že dělníci-lovci
poberou o 15 masa více, tedy rovných 50 místo 35, což je znatelná výhoda a pokud
je jí správně využito, tak z ní raná gótská ekonomie velmi těží.
Populace v imperiálu je o 10 větší
Největší výhoda tohoto bonusu je ve hrách s nižší populací než klasických
200, kde je mnohem větší rozdíl mezi 25 a 35, nebo 50 a 60, než 200 a 210.
Ale i tak je 10 dělníků, nebo vojenských jednotek navíc pro Góta v imperiálu
velkým plusem.
ekonomie :
Gótové mají i přes loveckým bonusem pozitivně ovlivněný start spíše průměrnou
ekonomii, především v době feudální a době hradu. Plusem je, že jim chybí jediná
ekonomická technologie a to poslední upgrade zlata, což není tak veliká ztráta,
protože Gótové nejsou civilizací silně závislou na zlatě.
výhodní spojenci :
Číňané
Čínský bonus pro extra 45 jídla z každé farmy je pro Góty velkým přínosem,
protože pěchota je právě na tuto surovinu nejvíce náročná.
Mongolové
Větší dohled pro scouta je velmi nápomocen pro brzké nalezení ovcí,
divočáků, srnek a i klíčových surovin protivníka, především jeho ložisek zlata a
kamene.
Vikingové
Levnější přístavy jsou na vodních mapách neocenitelným bonusem a pomáhají Gótovy
přežít proti námořním civilizacím především ve feudálu a castlu.
závěr :
Velmi rozšířená představa, že Gótové rovná se pěchota není tak úplně přesná.
Samozřejmě mají vynikající pěchotu, ale jejich arsenál je mnohem bohatší. Mají
skvělé hand cannonery, hussary, heavy scorpiony, bombard cannony a galleony.
Góta není snadné zastavit a v imperiálu to platí dvojnásob.
|
Dark age
Feudal age
Castle age
Imperial age
Div světa
Hrad
|
|