Úvodní stránka
Age of Empires 3
Download
Klávesové zkratky
Národy
Screenshots
Tapety na plochu
Ankety
Kontakt
Odkazy
Koupit AoE2
Koupit AoE3
Anno 2070
|
unikátní jednotka :
Samuraj
Unikátnost samuraje spočívá hned ve dvou věcech. Je nejrychleji útočící
jednotkou v celém Age of Empires 2. Samuraj má také bonus proti všem ostatním
unikátním jednotkám a to +10 (+12). Kromě těchto znatelných výhod má oproti
championovy +10 počet životů, rychlejší pohyb a navíc byla v patchi 1.c znatelně
zrychlena jeho výroba z hradu. Nevýhody samuraje oproti championovi by se daly
najít v nižší ceně 60 jídla 20 zlata oproti 60 jídla a 30 zlata u samuraje, o 1
vyšším útoku championa a přece jenom ve snadnější výrobě z barracksů.
životy: 60 (elitní 80)
útok: 8 (elitní 12)
brnění: 1/1 (elitní 1/1)
dostřel: 0 (elitní 0)
bonusy :
Rybářské lodě mají dvojnásobný počet
životů, o 2 vyšší pierce brnění a pracují o 5% rychleji v darku, 10% ve feudálu,
15% v castlu a 20% v imperiálu
Tento bonus dělá z Japonců civilizaci s nejlepšími rybářskými loděmi. Japonské
rybářské lodě jsou se 120 životy a pierce brněním 6 proti galejím značně odolné,
protože k jejich zničení je potřeba rovných 15 zásahů. Výhoda z rychlejšího
rybaření je jednoznačná. Zejména na mapách s vysokým počtem ryb jako je
continental, islands… a ještě lépe pokud je velikost mapy pro 6 hráčů a větší,
jsou Japonci v obrovské výhodě, protože tyto mapy jsou na ložiska ryb velmi
bohatá. Pokud dojde k vyčerpání všech ryb, tak je tu stále možnost, nechat
rybářské lodě postavit "fish trapy", které sice stojí 100 dřeva, ale vyprodukují
plných 715 jídla.
Mlýny a lumber/mining campy stojí o 50% méně
Velká většina hráčů staví v dark age jeden mlýn, dva lumbery a jeden ming
camp, za které musí zaplatit 400 dřeva. Japonce to stojí pouze 200 dřeva.
Pěchota útočí od doby feudální o 25% rychleji
Bonusy zvyšující rychlost útoku jsou vysoce ceněny a Japonci jsou pouze jedním
ze tří národů, kteří se jím mohou pochlubit.
Galéry mají bonus 50% na dohled
Toto je jakýsi ekvivalent k mongolskému týmovému bonusu na extra dohled pro
scouta. Je prospěšný především při grushi, kdy japonské a spojenecké galeje
dohlédnou o polovinu déle, což jim pomáhá objevit nepřátelské doky či lodě a
vůbec zlepšuje celkový přehled o situaci na vodních mapách.Je to velmi dobrý
bonus a po vikingském týmovém bonusu je druhým nejlepším na vodních mapách.
ekonomie :
Japonská ekonomie je hodně závislá na typu mapy. Pokud se na mapě vyskytuje velké
množství vodních ploch, na kterých může Japonec rybařit, tak z toho celá ekonomie
profituje. Pokud mapu tvoří pouze souš, tak je japonská ekonomie značně
znevýhodněna, protože jí chybí znatelné množství ekonomických technologií
(poslední upgrady farem, zlata, kamene a guilds).
výhodní spojenci :
Angličané
Rychlejší archery range, se uplatní jak při flushi ve feudálu, tak i později při
výrobě crossbowmenů, arbalestů, hand cannonerů, případně elitních skimisherů.
Gótové
Pro Japonce, kteří jsou především pěchotní civilizací je o 20% rychlejší výroba v
barracksu velkou pomocí, především když je třeba shromáždit velkou armádu v
krátkém čase.
Vigingové
Vikingský bonus pro levné doky je na vodních mapách naprostou nezbytností a
Japonci jsou svými bonusy směřovány nejen na pevninu, ale z velké části i na vodu.
závěr :
Japonci jsou civilizací s nejlepší pěchotou a trebuchety, také jejich loďstvo a
podpůrné jednotky jako arbalest a hand cannoner patří mezi špičku. Naopak velkou
slabinou jsou jízdní jednotky. Jako civilizace specializující se na rybolov jsou
ekonomicky silní na vodních mapách a naopak průměrní až slabí na mapách tvořených
především pevninou.
|
Dark age
Feudal age
Castle age
Imperial age
Div světa
Hrad
|
|